PITANJA I ODGOVORI

Kako da podesim štampač?

Priključivanje štampača:

  • USB konekcija: Ako koristite USB kabl, priključite jedan kraj kabla u štampač, a drugi kraj u računar. Većina operativnih sistema automatski će prepoznati štampač i započeti instalaciju potrebnih drajvera.
  • Mrežna konekcija: Ako koristite mrežni štampač, povežite štampač sa mrežom putem Ethernet kabla ili Wi-Fi konekcije. Uverite se da je štampač povezan na istu mrežu kao i vaš računar.

Instalacija drajvera:

  • Sa CD-a: Ako je štampač došao sa instalacionim CD-om, umetnite CD u računar i pratite uputstva na ekranu za instalaciju drajvera.
  • Preuzimanje sa interneta: Ako nemate instalacioni CD, možete preuzeti drajvere sa zvaničnog sajta proizvođača štampača. Posetite sajt proizvođača (npr. HP, Canon, Epson) i potražite sekciju za podršku ili preuzimanja. Unesite model vašeg štampača i preuzmite odgovarajuće drajvere.

Podešavanje u Windows-u:

  • Otvorite postavke: Kliknite na „Start“ dugme i izaberite „Settings“ (Postavke).
  • Idite na uređaje: U prozoru sa postavkama, kliknite na „Devices“ (Uređaji).
  • Dodavanje štampača: Izaberite „Printers & scanners“ (Štampači i skeneri) u levom meniju, a zatim kliknite na „Add a printer or scanner“ (Dodaj štampač ili skener).
  • Izbor štampača: Windows će pretražiti dostupne štampače. Kada se vaš štampač pojavi na listi, izaberite ga i kliknite na „Add device“ (Dodaj uređaj). Ako štampač nije prepoznat, proverite konekciju i osvežite listu.

Ručno dodavanje štampača (ako nije automatski prepoznat):

  • Napredno dodavanje: Ako Windows ne može automatski da prepozna vaš štampač, kliknite na „The printer that I want isn’t listed“ (Štampač koji želim nije na listi).
  • Opcije dodavanja: Izaberite jednu od opcija za ručno dodavanje štampača. Možete dodati štampač putem IP adrese, Bluetooth-a, bežične mreže, ili specifičnog porta.
  • Unos informacija: Unesite potrebne informacije o štampaču (IP adresu, port, itd.) i pratite uputstva na ekranu za završetak instalacije.

Testiranje štampača:

  • Test stranica: Nakon što je štampač instaliran, preporučuje se da odštampate test stranicu kako biste se uverili da sve funkcioniše ispravno. Idite na „Printers & scanners“, izaberite vaš štampač, kliknite na „Manage“ (Upravljaj), a zatim na „Print a test page“ (Odštampaj test stranicu).

Dodatne postavke:

  • Podešavanje preferenci štampe: Možete prilagoditi postavke štampača kao što su kvalitet štampe, veličina papira, orijentacija i drugi parametri. Idite na „Printers & scanners“, izaberite vaš štampač, kliknite na „Manage“, a zatim na „Printing preferences“ (Preferencije štampe).
  • Ažuriranje drajvera: Redovno proveravajte za ažuriranja drajvera na sajtu proizvođača kako biste osigurali optimalnu funkcionalnost i sigurnost vašeg štampača.

Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Šta da radim ako je moj štampač offline?

Provera osnovnih konekcija:

  • Kablovi: Proverite da li su svi kablovi pravilno povezani. Ako koristite USB kabl, uverite se da je pravilno priključen u računar i štampač. Ako koristite mrežni kabl, proverite da li je kabl pravilno priključen u štampač i mrežni ruter ili prekidač.

 

  • Napajanje: Uverite se da je štampač uključen i povezan na struju. Proverite indikator napajanja na štampaču.


Provera mrežne konekcije (za mrežne štampače):

  • Wi-Fi konekcija: Ako štampač koristi Wi-Fi, proverite da li je povezan na istu mrežu kao i vaš računar. Proverite status Wi-Fi konekcije na ekranu štampača ili kroz postavke.

 

  • Ethernet konekcija: Ako koristite Ethernet kabl, proverite da li je pravilno povezan u štampač i mrežni uređaj. Takođe, proverite da li mrežni uređaj (ruter ili prekidač) funkcioniše ispravno.


Ponovno pokretanje uređaja:

  • Štampač: Isključite štampač iz struje, sačekajte nekoliko sekundi, a zatim ga ponovo uključite. Ovo može rešiti privremene probleme sa konekcijom.

 

  • Računar: Ponovo pokrenite računar kako biste osvežili konekciju između računara i štampača.

Provera postavki štampača u Windows-u:

  • Otvorite postavke: Kliknite na „Start“ dugme, zatim na „Settings“ (Postavke).

 

  • Uređaji: U prozoru sa postavkama, kliknite na „Devices“ (Uređaji).

 

  • Štampači i skeneri: Izaberite „Printers & scanners“ (Štampači i skeneri) u levom meniju.

 

  • Status štampača: Pronađite svoj štampač na listi i proverite njegov status. Ako je status „Offline“, kliknite na ime štampača, a zatim na „Open queue“ (Otvori red za štampu).


Promena statusa štampača:

  • Otvorite red za štampu: U prozoru reda za štampu, kliknite na „Printer“ (Štampač) u gornjem meniju.

 

  • Poništavanje offline statusa: Uverite se da opcija „Use Printer Offline“ (Koristi štampač offline) nije označena. Ako jeste, kliknite na tu opciju da biste je poništili. Štampač bi trebao da se prebaci na online status.

 

Ponovna instalacija drajvera:

  • Deinstalacija postojećeg drajvera: U prozoru „Printers & scanners“, kliknite na svoj štampač, zatim na „Remove device“ (Ukloni uređaj).

 

  • Preuzimanje najnovijih drajvera: Posetite zvanični sajt proizvođača vašeg štampača i preuzmite najnovije drajvere za vaš model štampača.

 

  • Instalacija drajvera: Instalirajte preuzete drajvere prema uputstvima proizvođača. Nakon instalacije, pokušajte ponovo da povežete štampač.


Resetovanje mrežnih postavki (za mrežne štampače):

  • Mrežni reset: Ako vaš štampač ima opciju za resetovanje mrežnih postavki, koristite je da resetujete mrežne konfiguracije. Ovo može pomoći u rešavanju problema sa povezivanjem.

 

  • Ručno podešavanje IP adrese: U nekim slučajevima, može biti korisno ručno postaviti statičku IP adresu za štampač putem njegovih mrežnih postavki.

 

Ažuriranje firmware-a štampača:

  • Provera ažuriranja: Posetite zvanični sajt proizvođača štampača i proverite da li postoje dostupna firmware ažuriranja za vaš model.

 

  • Instalacija ažuriranja: Pratite uputstva proizvođača za preuzimanje i instalaciju firmware ažuriranja. Ovo može rešiti kompatibilnost i funkcionalne probleme.

 

Korišćenje alata za rešavanje problema:

  • Windows alat za rešavanje problema: U prozoru „Printers & scanners“, kliknite na štampač, zatim na „Manage“ (Upravljaj), i kliknite na „Run the troubleshooter“ (Pokreni alat za rešavanje problema). Pratite uputstva na ekranu kako biste otklonili uočene probleme.

 

  • Alati proizvođača: Mnogi proizvođači štampača nude specifične alate za rešavanje problema sa štampačima. Posetite sajt proizvođača i preuzmite odgovarajući alat za vaš štampač.
    Kontaktiranje tehničke podrške.

 

Ako ste isprobali sve korake i štampač je i dalje offline, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Kako se prijaviti na Office?

Pokretanje Office aplikacije:

  • Pretraživanje aplikacije: Kliknite na „Start“ dugme (Windows logo) u donjem levom uglu ekrana i u polje za pretragu upišite ime Office aplikacije koju želite da otvorite, kao što su Word, Excel, PowerPoint, Outlook, itd.

 

  • Pokretanje aplikacije: Kliknite na naziv aplikacije u rezultatima pretrage da biste je otvorili.


Prijavljivanje na Office aplikaciju:

  • Otvaranje opcije za prijavu: Kada otvorite Office aplikaciju, u gornjem desnom uglu prozora potražite dugme koje kaže „Sign In“ ili „Prijavi se“ i kliknite na njega.

 

  • Unos Microsoft naloga: Pojaviće se prozor za prijavu. Unesite svoj Microsoft nalog, što je obično email adresa koju koristite za prijavu na Office 365. Ako nemate Microsoft nalog, kliknite na opciju „Create one!“ (Kreiraj nalog!) i pratite uputstva za kreiranje naloga.

 

  • Unos lozinke: Nakon unosa email adrese, kliknite na „Next“ (Dalje). Unesite lozinku povezanu sa vašim Microsoft nalogom i kliknite na „Sign in“ (Prijavi se).

 

Verifikacija naloga (ako je potrebna):

  • Dodatni korak verifikacije: Ako je multifaktorska autentifikacija (MFA) omogućena za vaš nalog, možda će vam biti zatraženo da unesete dodatni verifikacioni kod. Ovaj kod može biti poslat na vaš telefon putem SMS-a, emaila ili generisan od strane autentifikacione aplikacije kao što je Microsoft Authenticator.

 

  • Unos verifikacionog koda: Unesite verifikacioni kod u polje koje se pojavi i kliknite na „Verify“ (Verifikuj).


Završavanje prijave:

  • Podešavanje aplikacije: Nakon uspešne prijave, možda ćete biti zatraženi da personalizujete postavke Office aplikacije ili da prihvatite uslove korišćenja. Pratite uputstva na ekranu kako biste dovršili proces.

 

  • Spremno za rad: Kada završite sve korake, Office aplikacija će biti spremna za korišćenje sa svim funkcionalnostima dostupnim za vaš nalog.


Prijava na Office 365 online:

  • Otvaranje browser-a: Otvorite vaš omiljeni web pretraživač (Chrome, Firefox, Edge, Safari, itd.).

 

  • Poseta Office 365 stranici: U adresnu traku upišite https://www.office.com i pritisnite Enter.

 

  • Klik na Sign In: Na početnoj stranici Office.com, kliknite na dugme „Sign In“ ili „Prijavi se“ u gornjem desnom uglu.

 

  • Unos podataka: Unesite svoj Microsoft nalog i lozinku. Ako je potrebna dodatna verifikacija, pratite uputstva za unos verifikacionog koda.

 

  • Pristup aplikacijama: Nakon prijave, imaćete pristup svim Office 365 aplikacijama i servisima direktno iz vašeg browser-a.


Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Kako da arhiviram e-poštu u Outlooku?

Ručno arhiviranje e-pošte u Outlook-u


Otvorite Outlook:

  • Pokrenite Microsoft Outlook aplikaciju na svom računaru.


Idite na File meni:

  • U gornjem levom uglu, kliknite na „File“ da biste otvorili meni.

 

Izbor opcije za čišćenje:

  • U meniju, izaberite „Info“, zatim kliknite na „Tools“ i odaberite „Clean up old items“.


Podešavanje opcija arhiviranja:

  • Otvoriće se prozor „Archive“.
  • Izaberite opciju „Archive this folder and all subfolders“.
  • Izaberite folder koji želite da arhivirate. Možete odabrati „Inbox“ ili bilo koji drugi folder.
  • Postavite datum u polju „Archive items older than“. Svi emailovi stariji od ovog datuma biće arhivirani.
  • Kliknite na „Browse“ da biste izabrali lokaciju gde želite da sačuvate arhivirani fajl (.pst fajl). Možete koristiti podrazumevanu lokaciju ili odabrati novu.


Započinjanje arhiviranja:

  • Kliknite na „OK“ da započnete proces arhiviranja. Outlook će započeti premeštanje starih emailova u arhivirani fajl. Ovaj proces može potrajati, zavisno od količine emailova.


Automatsko arhiviranje e-pošte u Outlook-u


Otvorite Outlook:

  • Pokrenite Microsoft Outlook aplikaciju na svom računaru.


Idite na File meni:

  • U gornjem levom uglu, kliknite na „File“ da biste otvorili meni.

 

Izbor opcije za automatsko arhiviranje:

  • U meniju, izaberite „Options“ (Opcije).


Podešavanje automatskog arhiviranja:

  • U prozoru „Outlook Options“, izaberite „Advanced“ (Napredno) sa leve strane.
  • U sekciji „AutoArchive“, kliknite na „AutoArchive Settings“ (Podešavanja automatskog arhiviranja).


Konfiguracija automatskog arhiviranja:

  • U prozoru „AutoArchive“, možete postaviti opcije za automatsko arhiviranje:
    • Run AutoArchive every [x] days: (Pokreni automatsko arhiviranje svakih [x] dana): Postavite koliko često želite da se proces automatskog arhiviranja pokreće.
    • Prompt before AutoArchive runs: (Obavesti pre pokretanja automatskog arhiviranja): Ova opcija će vas obavestiti pre nego što se proces pokrene.
    • Delete expired items (e-mail folders only): (Obriši istekle stavke (samo e-mail folderi)): Ako želite da automatsko arhiviranje briše stare emailove.
    • Archive or delete old items: (Arhiviraj ili obriši stare stavke): Izaberite ovu opciju da biste automatski arhivirali stare stavke umesto da ih brišete.
    • Show archive folder in folder list: (Prikaži arhivirani folder u listi foldera): Ova opcija će prikazati vaš arhivirani folder u glavnoj listi foldera u Outlook-u.
    • Clean out items older than: (Očisti stavke starije od): Postavite period nakon kojeg će stavke biti arhivirane. Na primer, možete postaviti 6 meseci.
    • Move old items to: (Premesti stare stavke u): Odaberite lokaciju gde će arhivirani fajlovi biti sačuvani. Možete koristiti podrazumevanu lokaciju ili izabrati novu lokaciju klikom na „Browse“.
    • Permanently delete old items: (Trajno obriši stare stavke): Ova opcija će trajno obrisati stare stavke umesto da ih arhivira.


Započinjanje automatskog arhiviranja:

  • Kliknite na „OK“ da biste sačuvali postavke automatskog arhiviranja. Outlook će automatski arhivirati emailove prema vašim postavkama.


Pregled arhiviranih emailova


Prikaz arhiviranih foldera:

  • U glavnom prozoru Outlook-a, u levom panelu, videćete folder pod nazivom „Archives“ (Arhive) ili ime koje ste postavili za arhivirani fajl.

Pregled emailova:

  • Kliknite na arhivirani folder da biste pregledali emailove koji su premešteni u arhivu. Možete pretraživati i pristupati arhiviranim emailovima na isti način kao i redovnim emailovima.


Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs.

Kako da rešim problem sa sinhronizacijom u OneDrive-u?

Provera osnovnih postavki


Provera internet konekcije:

  • Uverite se da ste povezani na internet. Proverite da li vaša mreža radi ispravno i da li imate stabilnu konekciju.

Provera prostora na disku i u oblaku:

  • Uverite se da imate dovoljno slobodnog prostora na svom računaru i u OneDrive oblaku. Ako je bilo koji od ovih prostora popunjen, sinhronizacija može biti zaustavljena.


Ponovno pokretanje OneDrive aplikacije


Ponovo pokrenite OneDrive:

  • Desnim klikom na OneDrive ikonu u sistemskoj traci (donji desni ugao ekrana), izaberite „Close OneDrive“ (Zatvori OneDrive).
  • Ponovo pokrenite OneDrive aplikaciju tako što ćete je potražiti u Start meniju i kliknuti na nju.


Provera fajlova koji se ne sinhronizuju


Provera imena fajlova i foldera:

  • Uverite se da imena fajlova i foldera ne sadrže nedozvoljene znakove kao što su: \ / : * ? “ < > |.
  • Uverite se da imena fajlova i foldera nisu predugačka. Ukupna dužina puta do fajla ne sme biti duža od 400 znakova.


Provera fajlova koji su trenutno otvoreni:

  • Zatvorite sve fajlove koji su trenutno otvoreni i pokušajte ponovo da ih sinhronizujete.

Ažuriranje OneDrive aplikacije

Provera ažuriranja:

  • Uverite se da koristite najnoviju verziju OneDrive aplikacije. Kliknite na OneDrive ikonu u sistemskoj traci, izaberite „Settings“ (Postavke), zatim „About“ (O aplikaciji) i proverite verziju.
  • Posetite OneDrive sajt za preuzimanje i preuzmite najnoviju verziju ako je potrebno.

Korišćenje alata za rešavanje problema


Windows alat za rešavanje problema:

  • Idite na „Settings“ (Postavke) > „Update & Security“ (Ažuriranje i sigurnost) > „Troubleshoot“ (Rešavanje problema).
  • Izaberite „Additional troubleshooters“ (Dodatni alati za rešavanje problema), zatim „Windows Store Apps“ i pokrenite alat za rešavanje problema.


Ponovna instalacija OneDrive aplikacije


Deinstalacija OneDrive-a:

  • Windows: Idite na „Settings“ (Postavke) > „Apps“ (Aplikacije), pronađite Microsoft OneDrive na listi i kliknite na „Uninstall“ (Deinstaliraj).
  • Mac: Povucite OneDrive aplikaciju iz Applications foldera u Trash (Kantu za smeće), a zatim ispraznite Trash.


Ponovna instalacija OneDrive-a:

  • Posetite OneDrive sajt za preuzimanje i preuzmite najnoviju verziju aplikacije.
  • Instalirajte aplikaciju i prijavite se sa svojim Microsoft nalogom.


Kontaktiranje tehničke podrške.


Podrška: Ako i dalje imate problema sa sinhronizacijom, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Kako da potpišem dokument najnovijim sertifikatom Čelik?

Preuzimanje najnovijeg sertifikata Čelik sa MUP-ovog sajta:

  • Otvorite web pretraživač i idite na zvanični sajt Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) Srbije: MUP


Preuzimanje softvera:

  • Pronađite linkove za preuzimanje potrebnog softvera za instalaciju sertifikata.
  • Preuzmite sledeće softvere prema vašim potrebama:
    • Čитач електронске личне карте — Челик вер. 1.4.1.0 64-bit
    • Middleware за личну карту — TrustEdgeID вер. 2.2.9.3 64-bit
    • Middleware за личну карту — RSIDCardMW вер. 2.1.0 64-bit (за личне карте са старим чиповима издате пре 18.08.2014. године)


Instalacija softvera:

Instalacija čitača elektronske lične karte:

  • Otvorite preuzeti instalacioni fajl за Čитач електронске личне карте — Челик вер. 1.4.1.0 64-bit
  • Pratite uputstva za instalaciju i završite proces.

Instalacija Middleware softvera:

  • Otvorite preuzeti instalacioni fajl za Middleware за личну карту — TrustEdgeID вер. 2.2.9.3 64-bit
  • Pratite uputstva za instalaciju i završite proces.
  • Ako koristite starije lične karte sa čipovima izdanim pre 18.08.2014. godine, instalirajte i Middleware за личну карту — RSIDCardMW вер. 2.1.0 64-bit.

Potpisivanje dokumenta koristeći najnoviji sertifikat Čelik

Potpisivanje u Adobe Acrobat-u:

Otvorite Adobe Acrobat:

  • Pokrenite Adobe Acrobat na vašem računaru.

Otvorite dokument:

  • Otvorite dokument koji želite da potpišete.

Idite na ‘Tools’:

  • Kliknite na ‘Tools’ (Alati) u gornjem meniju.

Izbor opcije ‘Certificates’:

  • Kliknite na ‘Certificates’ (Sertifikati) alat.

Potpisivanje dokumenta:

  • Kliknite na ‘Digitally Sign’ (Digitalno potpiši).
  • Pojaviće se prozor koji traži da izaberete oblast na dokumentu gde želite da postavite potpis. Kliknite i povucite pravougaonik na željeno mesto.
  • Pojaviće se prozor za izbor digitalnog ID-a. Izaberite svoj Čelik sertifikat sa liste i kliknite ‘Continue’ (Nastavi).
  • Unesite lozinku za vaš sertifikat i kliknite ‘Sign’ (Potpiši).
  • Sačuvajte dokument sa digitalnim potpisom.


Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Kako da postavim elektronski potpis na eUpravi?

Elektronski potpis na eUpravi možete postaviti prateći sledeće korake:

Priprema potrebne opreme i softvera

Elektronska lična karta (eID):

  • Uverite se da imate važeću elektronsku ličnu kartu sa digitalnim sertifikatom.

Čitač elektronske lične karte:

  • Nabavite kompatibilan čitač elektronskih ličnih karata (smart card reader). Proverite da li je čitač pravilno povezan sa računarom i ispravno instaliran.

Softver za digitalni potpis:

  • Preuzmite i instalirajte potrebni softver za upravljanje elektronskim ličnim kartama i digitalnim potpisom. To može uključivati Middleware za lične karte i softver kao što su Adobe Acrobat ili drugi programi za potpisivanje dokumenata.


Instalacija softvera za digitalni potpis

Preuzimanje softvera:

  • Posetite zvanični sajt Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) ili drugi relevantni sajt za preuzimanje potrebnog softvera:
    • Čitač elektronske lične karte — Челик вер. 1.4.1.0 64-bit
    • Middleware za ličnu kartu — TrustEdgeID вер. 2.2.9.3 64-bit
    • Middleware za ličnu kartu — RSIDCardMW вер. 2.1.0 64-bit (za starije lične karte izdane pre 18.08.2014. godine)

Instalacija softvera:

  • Instalirajte preuzeti softver prateći uputstva na ekranu. Uverite se da ste pravilno instalirali čitač kartica i middleware.


Pristup eUpravi

Otvorite web pretraživač:

  • Otvorite svoj omiljeni web pretraživač (Chrome, Firefox, Edge, Safari, itd.).

Poseta eUprava sajtu:

  • Idite na zvanični sajt eUprave: eUprava.


Prijava na eUpravu

Izbor načina prijave:

  • Na početnoj stranici, kliknite na dugme „Prijava“.

Prijava sa elektronskom ličnom kartom:

  • Izaberite opciju za prijavu koristeći elektronsku ličnu kartu.

Unos PIN-a:

  • Priključite vašu elektronsku ličnu kartu u čitač kartica.
  • Unesite PIN kod za vašu ličnu kartu kada se to od vas zatraži.

Postavljanje digitalnog potpisa

Pristup dokumentima za potpisivanje:

  • Nakon prijave, idite na sekciju sa dokumentima koje treba potpisati.
  • Izaberite dokument koji želite da potpišete.

Pokretanje procesa potpisivanja:

  • Kliknite na dugme za digitalno potpisivanje dokumenta.
  • U prozoru koji se pojavi, izaberite vaš sertifikat sa liste sertifikata.

Potpisivanje dokumenta:

  • Unesite PIN kod za vaš sertifikat.
  • Kliknite na „Potpiši“ ili „Sign“ da biste digitalno potpisali dokument.
  • Sačekajte da sistem obradi vaš potpis i potvrdi da je dokument uspešno potpisan.

Provera digitalnog potpisa

Provera statusa potpisa:

  • Nakon što je dokument potpisan, proverite status potpisa u sekciji za pregled dokumenata.
  • Uverite se da je potpis validan i da dokument nije menjan nakon potpisivanja.


Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Kako da resetujem lozinku za Office 365?

Resetovanje lozinke putem Office 365 portala

Otvorite web pretraživač:

  • Otvorite svoj omiljeni web pretraživač (Chrome, Firefox, Edge, Safari, itd.).

Poseta Office 365 stranici za prijavu:

Kliknite na „Can’t access your account?“ (Ne možete pristupiti svom nalogu?):

  • Na stranici za prijavu, ispod polja za unos email adrese i lozinke, kliknite na „Can’t access your account?“ ili „Forgot my password“.

Izbor tipa naloga:

  • Bićete preusmereni na stranicu za oporavak naloga. Izaberite opciju „Work or school account“ (Poslovni ili školski nalog) ako resetujete lozinku za poslovni Office 365 nalog.

Unos korisničkih podataka:

  • Unesite svoj korisnički ID (email adresu) i potvrdite da niste robot unosom captcha koda. Kliknite na „Next“ (Dalje).

Verifikacija identiteta:

  • Biće vam ponuđeno nekoliko metoda za verifikaciju identiteta. Izaberite način na koji želite da primite verifikacioni kod (SMS, email, autentifikaciona aplikacija).
  • Unesite verifikacioni kod koji ste dobili putem izabrane metode.

Postavljanje nove lozinke:

  • Nakon uspešne verifikacije, bićete preusmereni na stranicu za postavljanje nove lozinke. Unesite novu lozinku i potvrdite je unosom iste lozinke u polje za potvrdu. Kliknite na „Finish“ (Završi).


Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Koji su najčešći problemi u AutoCad-u i kako da ih rešim?

Spora performansa

  • Problem: AutoCAD radi sporo, posebno pri otvaranju velikih datoteka ili pri radu sa složenim crtežima.

Rešenja:

  • Ažuriranje drajvera grafičke kartice: Proverite da li su drajveri grafičke kartice ažurirani. Posetite sajt proizvođača vaše grafičke kartice i preuzmite najnovije drajvere.
  • Povećanje RAM memorije: Ako često radite sa velikim datotekama, razmislite o povećanju RAM memorije na vašem računaru.
  • Optimizacija AutoCAD postavki: Isključite nepotrebne vizuelne efekte i koristite opcije kao što su „2D Wireframe“ za prikazivanje složenih crteža. Idite na „Options“ (Opcije) > „System“ (Sistem) i podesite „Hardware Acceleration“ (Hardversko ubrzanje).
  • Čišćenje crteža: Koristite komande „PURGE“ i „AUDIT“ da biste očistili crteže od nepotrebnih elemenata i popravili eventualne greške.

 

Ne otvara fajlove

  • Problem: AutoCAD ne može da otvori određene DWG fajlove ili se pojavljuju greške pri otvaranju.

Rešenja:

  • Provera kompatibilnosti verzija: Uverite se da otvarate fajl kompatibilan sa verzijom AutoCAD-a koju koristite. Novije verzije AutoCAD-a mogu otvarati stare fajlove, ali starije verzije možda neće moći otvarati fajlove kreirane u novijim verzijama.
  • Korišćenje komande „RECOVER“: Otvorite AutoCAD i koristite komandu „RECOVER“ za popravku oštećenih DWG fajlova. Idite na „File“ (Datoteka) > „Drawing Utilities“ (Uslužni programi za crteže) > „Recover“ (Oporavi).
  • Provera fajla za zaključavanje: Uverite se da fajl nije zaključan od strane drugog korisnika ili softvera. Proverite da li postoji .dwg.lok fajl u istoj fascikli kao i DWG fajl, i obrišite ga ako je prisutan.

 

Crashes ili zamrzavanje

  • Problem: AutoCAD se često ruši ili zamrzava tokom rada.

Rešenja:

  • Instalacija najnovijih zakrpa i ažuriranja: Posetite sajt Autodesk-a i preuzmite najnovije zakrpe i ažuriranja za vašu verziju AutoCAD-a.
  • Provera sistemskih resursa: Uverite se da vaš računar ispunjava minimalne sistemske zahteve za AutoCAD. Zatvorite nepotrebne aplikacije koje koriste mnogo memorije ili procesorske snage.
  • Resetovanje AutoCAD profila: Ponekad problemi mogu biti uzrokovani oštećenim profilom korisnika. Resetujte AutoCAD profil putem „Options“ (Opcije) > „Profiles“ (Profili) i kliknite na „Reset“ (Resetuj).
  • Čišćenje privremenih fajlova: Očistite privremene fajlove na vašem računaru koji mogu uzrokovati probleme. Koristite komandu „CLEANSCREENON“ da privremeno sakrijete trake sa alatima i povećate radni prostor.

 

Problemi sa štampanjem

  • Problem: Crteži se ne štampaju ispravno ili štampanje traje predugo.

Rešenja:

  • Provera postavki štampača: Uverite se da su postavke štampača ispravno podešene. Idite na „Plot“ (Štampanje) i proverite sve postavke u dijalogu za štampanje.
  • Ažuriranje drajvera štampača: Proverite da li su drajveri vašeg štampača ažurirani. Posetite sajt proizvođača vašeg štampača i preuzmite najnovije drajvere.
  • Korišćenje odgovarajućih šablona za štampanje: Uverite se da koristite odgovarajuće CTB ili STB fajlove za šablone štampanja koji su usklađeni sa vašim crtežima.
  • Optimizacija crteža za štampanje: Smanjite složenost crteža pre štampanja koristeći komande kao što su „HATCH“ i „TEXT“ da biste pojednostavili crtež.

 

Problemi sa licenciranjem

  • Problem: AutoCAD prikazuje greške vezane za licencu ili aktivaciju.

Rešenja:

  • Provera statusa licence: Idite na „Help“ (Pomoć) > „About“ (O aplikaciji) > „Manage License“ (Upravljaj licencom) i proverite status licence. Ažurirajte ili obnovite licencu ako je potrebno.
  • Resetovanje aktivacije: Ako imate problema sa aktivacijom, resetujte aktivaciju koristeći alat „License Transfer Utility“ ili kontaktirajte podršku Autodesk-a za dodatnu pomoć.
  • Provera mrežnih licenci: Ako koristite mrežnu licencu, uverite se da je mrežni licencni server pravilno podešen i da imate odgovarajuće dozvole za pristup.

 

Problemi sa alatima i komandama

  • Problem: Određeni alati ili komande ne rade ispravno ili se ponašaju neočekivano.

Rešenja:

  • Provera postavki alata: Idite na „Options“ (Opcije) > „User Preferences“ (Korisničke preferencije) i proverite postavke za određene alate ili komande.
  • Resetovanje alata: Ako određeni alati ne rade ispravno, pokušajte da ih resetujete koristeći komandu „RESETUI“ za resetovanje interfejsa.
  • Ažuriranje dodataka: Ako koristite dodatke (plugins), uverite se da su ažurirani na najnoviju verziju koja je kompatibilna sa vašom verzijom AutoCAD-a.

Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Kako da instaliram Kaspersky antivirus?

Prateći ove korake, možete jednostavno instalirati Kaspersky antivirus na vaš računar:

Preuzimanje Kaspersky antivirusnog softvera

  • Otvorite web pretraživač:
  • Otvorite vaš omiljeni web pretraživač (Chrome, Firefox, Edge, Safari, itd.).

Poseta Kaspersky sajtu:

  • Idite na zvanični sajt Kaspersky: Kaspersky.

Preuzimanje softvera:

  • Na početnoj stranici Kaspersky sajta, potražite sekciju za proizvode. Izaberite proizvod koji želite da instalirate, kao što je Kaspersky Total Security, Kaspersky Internet Security ili Kaspersky Anti-Virus.
  • Kliknite na dugme za preuzimanje (Download) i sačuvajte instalacioni fajl na vašem računaru.

 

Instalacija Kaspersky antivirusnog softvera

  • Pokretanje instalacionog fajla:
  • Pronađite preuzeti instalacioni fajl (obično u folderu „Downloads“) i dvaput kliknite na njega da biste započeli instalaciju.

Pokretanje čarobnjaka za instalaciju:

  • Pojaviće se čarobnjak za instalaciju Kaspersky softvera. Kliknite na dugme „Install“ (Instaliraj) ili „Continue“ (Nastavi) da biste započeli proces instalacije.

Prihvatanje uslova licencnog ugovora:

  • Pročitajte licencni ugovor i uslove korišćenja. Označite polje da se slažete sa uslovima i kliknite na „Accept“ (Prihvati) ili „Next“ (Dalje).

Izbor opcija instalacije:

  • Pratite uputstva na ekranu za izbor opcija instalacije. Preporučuje se da zadržite podrazumevane postavke, osim ako imate specifične zahteve.

Završetak instalacije:

  • Sačekajte da se instalacija završi. Ovo može potrajati nekoliko minuta. Kada se instalacija završi, kliknite na dugme „Finish“ (Završi) ili „Done“ (Gotovo).

 

Aktivacija Kaspersky antivirusnog softvera

  • Pokretanje Kaspersky softvera:
  • Nakon instalacije, Kaspersky softver će se automatski pokrenuti. Ako se ne pokrene, možete ga pokrenuti tako što ćete kliknuti na ikonu Kaspersky na vašoj radnoj površini ili u meniju Start.

Unos aktivacionog koda:

  • Kada se Kaspersky softver pokrene, biće vam zatraženo da unesete aktivacioni kod. Aktivacioni kod je obično 20-cifreni kod koji ste dobili prilikom kupovine softvera.
  • Unesite aktivacioni kod i kliknite na „Activate“ (Aktiviraj).

Ažuriranje baze podataka:

  • Nakon aktivacije, Kaspersky će automatski preuzeti i instalirati najnovije baze podataka virusa. Ovo može potrajati nekoliko minuta. Uverite se da ste povezani na internet tokom ovog procesa.

 

Konfiguracija Kaspersky antivirusnog softvera

  • Provera postavki:
  • Otvorite glavni prozor Kaspersky softvera i proverite postavke. Možete prilagoditi postavke skeniranja, zaštite u realnom vremenu, zaštite web pretraživača, zaštite emaila i druge opcije prema vašim potrebama.

Planiranje skeniranja:

  • Preporučuje se da postavite redovno planirano skeniranje vašeg sistema. Idite na sekciju za skeniranje i podesite raspored skeniranja (npr. jednom nedeljno) kako biste osigurali redovnu proveru vašeg računara.

 

Korišćenje Kaspersky antivirusnog softvera

  • Redovno ažuriranje:
  • Uverite se da je Kaspersky softver redovno ažuriran kako bi mogao da prepozna najnovije pretnje. Softver će se obično automatski ažurirati, ali možete ručno pokrenuti ažuriranje ako je potrebno.

Skeniranje sistema:

  • Povremeno pokrenite potpuno skeniranje sistema kako biste proverili da li ima potencijalnih pretnji koje nisu automatski prepoznate.

Provera obaveštenja:

  • Obratite pažnju na obaveštenja i upozorenja koja Kaspersky softver prikazuje. Ova obaveštenja vas mogu obavestiti o otkrivenim pretnjama, uspešnim ažuriranjima i drugim važnim informacijama.

Ako niste uspeli da rešite problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs

Koji su mogući problemi sa Halcom aplikacijom i kako da ih rešim?

Halcom aplikacija se koristi za elektronsko bankarstvo i digitalne potpise, i može naići na različite probleme. Evo najčešćih problema i kako ih rešiti:

Problemi sa instalacijom

  • Problem: Instalacija Halcom aplikacije ne uspeva ili se pojavljuju greške tokom instalacije.

Rešenja:

  • Provera sistemskih zahteva: Uverite se da vaš računar ispunjava minimalne sistemske zahteve za instalaciju Halcom aplikacije.
  • Ažuriranje operativnog sistema: Proverite da li je vaš operativni sistem ažuriran sa najnovijim zakrpama i ažuriranjima.
  • Administrator privilegije: Instalirajte aplikaciju koristeći administratorski nalog kako biste izbegli probleme sa dozvolama.
  • Prethodne verzije: Deinstalirajte sve prethodne verzije Halcom aplikacije pre nego što pokušate da instalirate novu verziju.

 

Problemi sa čitačem kartica

  • Problem: Čitač kartica ne prepoznaje pametne kartice ili ne funkcioniše pravilno.

Rešenja:

  • Provera povezanosti: Uverite se da je čitač kartica pravilno povezan sa računarom i da LED indikatori svetle kako treba.
  • Instalacija drajvera: Proverite da li su drajveri za čitač kartica pravilno instalirani. Posetite sajt proizvođača čitača i preuzmite najnovije drajvere.
  • Provera kartice: Uverite se da je pametna kartica pravilno umetnuta u čitač. Ako kartica ne funkcioniše, pokušajte sa drugom karticom da proverite da li je problem u kartici ili čitaču.

 

Problemi sa digitalnim potpisom

  • Problem: Digitalni potpis ne radi ili se pojavljuju greške pri potpisivanju dokumenata.

Rešenja:

  • Provera sertifikata: Uverite se da je digitalni sertifikat pravilno instaliran na vašem računaru. Otvorite upravljač sertifikatima (Certificate Manager) i proverite da li je sertifikat vidljiv i važeći.
  • Ažuriranje Halcom softvera: Proverite da li koristite najnoviju verziju Halcom softvera. Ažuriranja često uključuju ispravke grešaka i poboljšanja.
  • Konfiguracija aplikacije: Uverite se da je Halcom aplikacija pravilno konfigurisana za korišćenje vašeg digitalnog sertifikata. Proverite postavke aplikacije i ponovo ih konfigurišite ako je potrebno.

 

Problemi sa prijavom

  • Problem: Ne možete se prijaviti u Halcom aplikaciju ili se pojavljuju greške pri prijavi.

Rešenja:

  • Provera korisničkog imena i lozinke: Uverite se da unosite ispravno korisničko ime i lozinku. Proverite da li su uključena velika slova i posebni karakteri.
  • Resetovanje lozinke: Ako ste zaboravili lozinku, koristite opciju za resetovanje lozinke ili se obratite tehničkoj podršci vaše banke za pomoć.
  • Ažuriranje sertifikata: Uverite se da je vaš digitalni sertifikat važeći i da nije istekao. Ako je sertifikat istekao, obratite se banci za obnovu sertifikata.

 

Problemi sa konekcijom

  • Problem: Halcom aplikacija ne može da se poveže sa serverom banke.

Rešenja:

  • Provera internet konekcije: Uverite se da ste povezani na internet i da vaša mreža funkcioniše ispravno. Ako koristite proxy server, proverite njegove postavke.
  • Firewall i antivirus: Proverite da li vaš firewall ili antivirusni softver blokira Halcom aplikaciju. Dodajte Halcom aplikaciju na listu dozvoljenih programa.
  • Ažuriranje mrežnih postavki: Ako koristite korporativnu mrežu, proverite sa vašim IT odeljenjem da li su postavke mreže kompatibilne sa Halcom aplikacijom.

 

Problemi sa kompatibilnošću

  • Problem: Halcom aplikacija ne radi pravilno sa vašim operativnim sistemom ili drugim softverom.

Rešenja:

  • Provera kompatibilnosti: Posetite zvanični sajt Halcom-a i proverite listu podržanih operativnih sistema i softvera.
  • Ažuriranje operativnog sistema: Uverite se da koristite podržanu verziju operativnog sistema i da je ažurirana sa najnovijim zakrpama.
  • Virtualne mašine: Ako koristite virtualnu mašinu, proverite da li je Halcom aplikacija kompatibilna sa vašim virtuelizacijskim softverom.

 

Problemi sa ažuriranjem aplikacije

  • Problem: Ažuriranje Halcom aplikacije ne uspeva ili se pojavljuju greške tokom ažuriranja.

Rešenja:

  • Provera internet konekcije: Uverite se da imate stabilnu internet konekciju tokom procesa ažuriranja.
  • Ponovno pokretanje računara: Restartujte računar i pokušajte ponovo da ažurirate aplikaciju.
  • Ručna instalacija: Ako automatsko ažuriranje ne uspeva, preuzmite najnoviju verziju Halcom aplikacije sa zvaničnog sajta i ručno je instalirajte.

 

Kontaktiranje tehničke podrške

Ako nijedno od navedenih rešenja ne uspe da reši problem, obratite nam se na 0638563406 ili na ithelpdesk@perspekta.rs